vrijdag 3 september 2010

Eigen weerbericht #2

Wat betreft mijn eigen ‘bui’ (geestesgestelheid haha…); vandaag opklaringen! Ook geen dreiging tot een donkere bui, dus het gaat vast helemaal goed komen.
Verder af en toe een hittegolf (tja opvliegers van de prednison!?)

Het weer hier in R’dam is niet echt bemoedigend, geen stralend zonnetje buiten, alleen wolken… ach als je hier binnen zit maakt dat dan ook weer niet zoveel uit. Ik gun het alleen de mensen buiten natuurlijk wel, ’t lijkt wel herfst! Geloof dat het weekend beter beloofd te worden, volgens het KNMI.

Op mijn kamer 203 is trouwens de ‘absolute luchtvochtigheid’ (om maar even in de meteorologische termen te blijven) vrij laag, ik heb al een bakkie water op mijn radiator geplaatst, maar die wil niet warm worden dus verdampen doet het ook niet echt…

’S ochtends vroeg hangt hier in kamer 203 overigens een waar koufront, dankzij de airco (die schijnbaar niet uit kan) en de verwarming die niet aangaat.
En door het stilzitten heb ik geen prettige gevoelstemperatuur, gelukkig is het windstil. Met hier en daar een windvlaag, als een verpleegkundig of arts zich voorbij snelt.

Conclusion: tot mijn grote verbazing hangt er in kamer 203 een Cf-klimaat! Jaja, geloof het of niet, maar het bestaat, dit volgens de klimaatclassificatie Köppen-Geiger (ff wikipedia’n).

8 opmerkingen:

  1. Waaaaaa zo lollig. Toen met de hittegolf kon de airco niet AAN.
    Hahaha en nu kan ie niet UIT?!?! Waaahahahaa.
    Ik heb s nachts sokken aan!

    (enne, idd, t bouillonnetje komt zo he, krijg je t ook warm van hahaha).
    x!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Update, het is nu bijna etenstijd hier in het Erasmus, kijk net naar buiten en ik zie dat de wolken wegtrekken en de zon toch nog kans krijgt om door te breken hier in R'dam...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @MissPiggy: ik hoorde van de verpleging ook al dat de airco het hier altijd goed gaat doen tegen de tijd dat het herfst wordt hahahaha, handig! Bouillon gearriveerd, samen met twee gezonde bruine boterhammekes.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker handig zo'n airco. fijn dat er wat opklaring is.

    liefs marion

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tuurlijk CF klimaat = gematigd zeeklimaat, daar waar de Pseudomonas zich het lekkerst voelt.
    Hoop dat je je een beetje kunt bezighouden daar in het Erasmus.
    Sterkte, Maarten

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Maarten: oei een Cf-klimaat in kamer 203, dat is dan niet zo best want die Pseudomonassen en BC moeten zich niet confortabel gaan voelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Stomme airco's ook!! ;-) Kleed je maar lekker warm aan want het koud hebben kost zoveel energie en die kun je wel ergens anders voor gebruiken!
    Groetjes Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  8. @Sandy: doe ik zeker, en anders onder een dekentje he :-)

    BeantwoordenVerwijderen