zaterdag 25 september 2010

Truus infuus

...dat is mijn nickname, heeft Bram verzonnen.
Maar vanaf morgen heet ik weer gewoon Clau(dia), want dan mag ie eruit!
Afgelopen woensdag zat ik al aan de drie weken 'voorgeschreven' ab iv, maar vanwege de bijkomende verkoudheid (virus), had de arts besloten dat het verstandiger zou zijn er nog een paar dagen aan vast te plakken. Zo gezegd, zo gedaan! Mijn stemgeluid is inmiddels weer bijna als vanouds.

En geloof het of niet, maar mijn venflon zit al 18 dagen op dezelfde plaats! Een nieuw record. In de eerste week sneuvelde hij na twee/drie dagen. De woensdag dat ik in thuisbehandeling ging is er nog een nieuwe geprikt, en wel door hoofd anesthesie EMC! Special thanks to him! Doordat ie al zolang op dezelfde plaats zit, zijn inmiddels wel de 'plastic vleugeltjes' (ken de medische term niet) van de venflon min of meer geïntergreerd in mijn huid, auw! Maar daar zit nu een mooi gaasje onder. Verder hoopt Bram dat mijn venflon zich niet al te goed heeft gehecht, aangezien hij 'm er morgen uit mag trekken (met beleid). Ooit eens meegemaakt dat er wat bindweefsel !? en littekenweefsel omheen was gaan groeien, en die zat niet eens zo lang! Dus dan sta je even te kijken wat je er nog meer mee uit trekt :-) Jakkie!



























Enne volgende week... dan rijden we lekker richting Bundesrepublik Deutschland! Braadworst, bier, schnitzel, wijn en nog veel meer.

5 opmerkingen:

  1. Wauw, 18 dagen! Daar mag je trots op zijn :). Hopelijk is hij er morgen makkelijk uit te halen. Ik heb nog nooit gehoord dat een infuus 'ingroeit' in de huid en ik heb vroeger toch ook regelmatig infuzen van 3 weken gehad (dus 1 en dezelfde naald, 3 weken lang). Bijzonder!!

    Veel plezier in Duitsland!

    xx Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 18 Dagen!!!
    Mijn eerste venflon heeft het net geen 5 dagen volgehouden. Moest vanmiddag naar de SEH voor een nieuwe omdat de vorige na de Tobragift van vanochtend niet meer wilde 'flushen'. Zie nu dan ook al een beetje op tegen morgen. Ook omdat de nieuwe nu al een beetje weeïg aanvoelt en ik het een eng idee vind om zelf de Nacl. er doorheen te moeten jensen. We zien wel.
    18 Dagen... Ik ben zwaar onder de indruk!
    Viel Spass in Deutschland. Oktoberfesten? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lekker dat je infuus er weer uit mag!
    Heeft ie ook wel lekker aangeslagen verder? Helaas heeft het verkoudheidsvirus mij nu ook gegrepen, snif snif.
    Irene ben je weer lekker thuis? :-)
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Clau,
    Super zo'n venflon die 18 dagen zit..! Bij mij houden ze het hooguit 2 dagen en dat is dan al lang. Maar zo te zien op de foto zit ie nu wel op een 'lekkere' plek (tja, wat is lekker voor een infuus???), ik vind dat meestal ook de beste plek; je hebt er geen last van en daar zit ie meestal t langst!
    Maar super dat hij er nu uit mag, dat je kuur klaar is, dat je LF ietsjepietje omhoog is en dat de PB geen contra-indicatie is voor TX en dat je naat Duitsland gaat! Veel plezier.
    Liefs
    Jorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel gasf dat je venflon al 18 dagen zit!! Mjin record is drie volle weken, geen last gehad van ingroei ofzo, allen 2 wondjes naast de insteekopening idd van de vleugeltjes. Maar hij zit wle een beetje op een nare plek, of niet? Daar zat mijn infuus vorige week ook en ik kon t haast niet bewegen...

    BeantwoordenVerwijderen