donderdag 10 maart 2011

Screening Thursday@EMC

08.00 uur: wakker!
08.15 uur: ontbijten en een schoon bed
09.30 uur: p.rednison stootdosering...
10.00 uur: t.avegil via het infuus (om allergische reactie te voorkomen op contrastvloeistof)
10.30 uur: richting radiologie
11.00 uur: ct-scan
12.00 uur: lunch
12.30 uur: relaxen...
16.30 uur: voorbereiden op hartcatheterisatie
17.15 uur: richting thoraxcentrum
17.15 uur: hartcatheterisatie
18.00 uur: back to SV
18.30 uur: twee/drie uur plat liggen
21.30 uur: ff aus bed...

Vandaag stond in principe alleen de hartcatheterisatie op het programma. Maar daar kwam dus een CT scan bij met contrastvloeistof. Om de allergische reactie tegen te gaan van de contrastvloeistof ben ik daarop voorbereid met medicatie. En dat werkte prima, ik heb nu geen reactie gehad op de contrastvloeistof!

Hartcatheterisatie verliep ook goed, ik heb kunnen meekijken, best interessant en indrukwekkend. Ze zijn via de lies met een katheter richting het hart gegaan en hebben daar de pompfunctie van het hart gemeten en de druk in de longslagader. Daarna wat uurtjes platliggen. En nu niet te veel lopen en belasten. Komende vier dagen niet tillen en autorijden. So far so good. Morgen nog een echo van het hart en een afspraak bij de cardiologie en that's it.

Vandaag een leuk, lekker en origineel cadeautje per pakketpost ontvangen van mijn zuske en d'r lief, nog bedankt! Appeltjes, ze ruiken heerlijk en zijn vast heel lekker, maar het is bijna zonde om ze op te eten...

6 opmerkingen:

  1. Dapper ding gij!
    En mag je morgen dan ook naar huis?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Irène: yep waarschijnlijk morgen naar huis :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat alles zo goed gaat tot nu toe:) Morgen nog en dan lekker naar huis!:)
    Trots op je hoor! Ik was echt doodsbang voor de hartcatheterisatie.

    xxx Tamara

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lijkt me heftig die hartcatheterisatie zeg. Sterkte verder en als het goed is mag je vandaag dus weer lekker naar huis!
    Liefs van Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Tof dat die hartcatherisatie goed verliep. Bij mij niet, maar dacht dat vertel ik wel wanneer je hem al achter de rug hebt. ;-)

    Morgen naar huis en dan wachten op de uitslag. Vast met vlag en wimpel geslaagd.

    Liefs Ad

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Thanks allen! :-)
    @Ad: haha oke nou vertel... ben nu wel benieuwd! Maar fijn dat je er ff mee gewacht hebt om het te vertellen :-)

    BeantwoordenVerwijderen