donderdag 25 augustus 2011

Ferro schaarste...

...een tekort aan ijzer, blijkt uit de laatste bloedwaarden.
De ijzerwaarden zijn al enige tijd aan de lage kant, en alleen R.oosvicee F.erro is blijkbaar niet de oplossing. Dus nu gestart met ijzertabletten, kijken hoe dat gaat.
Wellicht heeft iemand er ervaring mee? Artsen zijn meestal niet zo rul met het geven van ijzertabletten aan cf'ers heb ik begrepen, vanwege de kans op een versperde darmpassage.
Tja en daar zit je ook niet op te wachten, maar daarvoor heb ik wat achter de hand, M.ovicolon, zodat het hopelijk niet uit de hand loopt en ik dus niet met m'n handen in het haar hoef te zitten...

Naast de ijzertabletten, ben ik ook nog bezig met een kuurtje C.otrimoxazol.
Verder had ik vandaag een laag energie level, zzzlapen, veel zzzlaap.

5 opmerkingen:

  1. Ah balen dat je ijzer te laag is, hopelijk ben je na de ijzer tabletten ook minder moe.
    Ikzelf slik al vanaf mijn 6e 3X dgs een ferro van 200 mg. Heb een gronisch ijzer tekort. Haha.
    Ik heb gelukkig ook nooit last gehad van verstopping door de pillen.
    Succes en hopelijk helpt het kuurtje ook snel!

    Liefs Annelie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen ervaring met ijzertabletten, maar hoop dat ze hun werk doen en je geen last krijgt van verstopping! Sterkte met je kuurtje, heb er pas ook co.trimoxazol opzitten, vind het altijd een pittig spulletje.
    Liefs Sandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Claudia,

    Zelf kreeg ik altijd fenover.Elke 2 weken via de port..Hoop datje pilletjes werken.

    Lieve groet Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Bij verstopping werkt S.timulance van N.utricia altijd heel goed, 1 pakje per dag.
    Gewoon te verkrijgen bij de grotere supermarkten bij de reformproducten!
    Groetjes Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  5. He Claudia!

    Het gaat niet zo heel erg lekker als ik dat zo eens lees!
    En op de wachtlijst.. Sterkte met alles, ik hou t allemaal wel in de gaten via je blog!

    Groetjes liselot

    BeantwoordenVerwijderen